Amikor az árfolyam oda szúr, ahova kell

Az történt, hogy az elmúlt napokban kétszer is úgy kerestem pénzt, hogy fogalmam sem volt róla. Na jó, azért kellettem hozzá, hogy beállítsak két – utólag igen jóravaló – limit megbízást, ám egyikben sem láttam akkora lehetőséget, hogy körömrágva figyeljem az árfolyamok alakulását.

Belátom, az NZDUSD esetében igencsak szerencsém volt, de hát annyiszor szúrt már ki velem a hirtelen leszúró árfolyam, hogy most az egyszer ideje volt, hogy én nevessek. Ahogy a grafikonon látszik (bocs, véletlenül rajta maradtak a momentumos indikátorok, bár most semmi közük), tettem egy buy-limitet a legutóbbi emelkedés fibonacci 50-es szintjéhez (korábbi támaszok miatt nem a 61-est választottam), de sok esélyt nem adtam, hogy ez aktiválódik. Erre amikor este rápillantok, azt látom, hogy 32 euró profitom van!

nzdusd0717.JPG

Hűha, mondom, itt aztán mintha ha csak azért nyúlt volna le az árfolyam, hogy felvegyen. :-) Gyorsan fel is húztam a stopot, de aztán meg az jutott eszembe, hogy mi van, ha jön még egy ilyen leszúrás? Így inkább lezártam a pozíciót. Kivételesen nagyon igazam lett, hiszen utána tényleg jött egy újabb zuhanás, szóval egy órán belül gyakorlatilag el is buktam volna mindent. (Az órás grafikont mellékelem, azon jobban látszik.)

nzudusd0718.JPG

Persze könnyen jött pénz könnyen megy, de most nem engedtem :-)

A másik nyerő dobásom "természetesen" megint az arany. Ott, mivel a szűkülő háromszög miatt egyelőre nem kockáztatok magasabb idősíkon, kipróbáltam, alacsonyabbakon hogyan zsonglőrködöm a Fibonacci katapulton/katapulttal? (enyhe képzavar).

Ahogy a 15 perces grafikonon is látszik, két egymást követő emelkedés Fibonacci szintjeit nézve láttam, hogy a 61-es majdnem egybeesik. Ez azért erős jelzés lehet, így gyorsan tettem is oda egy vételi megbízást, főleg hogy egy viszonylag vállalható stopszint is volt a környéken.

xauusd0719.JPG

Aztán legközelebb csak másnap délután láttam a grafikont, amikor már szépen le is záródott a pozícióm.  Nyilván - szép magyar szóval élve - jobban is menedzselhettem volna, ha jelen vagyok, vagy ha eleve magasabbra teszem a limitet, de mint utólag kiderült, sokkal több profit nem volt benne. Újabb 42 euró a zsebben. :-)

süti beállítások módosítása