A megfelelő pillanatra várok

Kis tétovázás után mégis inkább lezártam az EURHUF pozíciómat 289-nél, még hétfő délután. (És milyen jól tettem, hiszen másnap kiütötte volna a stopomat.) Végül is, azt hiszem ebből a mozgásból kihoztam a maximum profitot. Kíváncsi vagyok mi lesz, mert elég komoly technikai szintnek tűnik ez a 288,6-289,8 ahol most oldalazgat az árfolyam. Ha azt nézem, hogy legutóbb már inkább ellenállás volt, akkor valószínűbb, hogy lefele tör ki, de most inkább nem foglalok állást.

eurhufszint.JPG

Egyébként is van egy elmaradásom, hiszen megígértem, hogy a momentum stratégiába is belevágok. Ott viszont az lenne a fontos, hogy az ember valóban elkapja a megfelelő pillanatot, én meg most éppen a mindenről lemaradok korszakomat élem, és így nem könnyű.

Maga a stratégia elég szimpi, tulajdonképpen a lényeg, hogy trendirányba kereskedjek, tehát egy emelkedő grafikonon egyáltalán nem keresek eladási pontot és fordítva. Három indikátor, az EMA 3, 20 és 30 mozgását kell figyelni. Ha ebben a sorrendben állnak: 3, 20, 30 akkor emelkedő, ha fordítva, akkor csökkenő a trend, de mindig a fölöttes idősíkon érdemes leellenőrizni, mielőtt bármiféle lehetőségnek látszó akármire rácuppanna az ember. Vételi vagy eladási pont ott van, ahol az EMA3 alábukik a másik kettőnek, majd visszatér, és a gyertya az EMA 20 felett zár. Stopszint pedig a hurok alatt, szinte értelemszerűen. Itt egy tegnapi akcióm, azon talán érthetővé is válik mindez. (Na de mint már említettem, senki ne az én zavaros leírásaim alapján akarjon bármilyen stratégiát elsajátítani, arra ott vannak az Alfatrader tanfolyamai.)

Tehát, az USDCHF 15 perces grafikonján láttam egy kialakuló vételi lehetőséget, és a felettes idősík (jelen esetben az órás grafikon) megerősítette, hogy érdemes emelkedő trendben gondolkozni. Bocs, a képek a grafikonokról kicsit megkésve készültek, de hát mondom hogy mostanában mindenről lemaradok :-)

Órás grafikon:

usdchf07111h_1.JPG

Tizenöt perces grafikon:

usdchf0711m15.JPG

A gyertya zárása után nyitottam meg a pozíciót 0,979-nél, a stop helyzete értelemszerű, míg a limitet egy korábbi (ezen a grafikonon nem látszik) ellenálláshoz tettem. Nem ez a legszebb demonstrációja ennek a stratégiának, mivel az EMA 20 és 30 kicsit furán összefonódik, de most higgyük el hogy a megfelelő sorrendben állnak, hiszen az árfolyam szépen fel is ugrott. Most ez van, majd lesz szebb is. A fő, hogy megvan a remélt profit :-)

A stratégiának számomra felettébb kínzó hátránya, hogy folyamatos figyelmet igényel – ami számomra nem egyszerű - főleg hogy ezek a kereskedési lehetőségek sokkal többször találhatók alacsonyabb idősíkokon. Emellett nagyon szubjektív eleme még az, hogy a hurok vajon mennyire bukik alá vagy fölé a másik két indikátornak, mert sokszor inkább csak súrolja, mégis kitör az árfolyam. És persze itt is a stopszint és a hozamkockázat arány a kenyér vajas oldala, ha az rendben van, vagyis legalább kétszeres, és a stopon se bukik az ember nagyobbat mint amit kockáztatni akar vagy tud, akkor szép kis profitokat lehet bezsebelni.

 

süti beállítások módosítása