Tudok veszíteni, csak nem szeretek

Az elmúlt napok eléggé zaklatottan teltek... Úgyhogy van miről írni.

Mindenképpen szeretném tisztázni így az elején, hogy nem fogok hosszas posztokat kitenni a tőzsdézés alapjairól. Nem célom megtanítani senkinek hogy mi, és miért jó a tőkeáttétel, hogyan kell pozíciót nyitni, milyen a jó kockázatkezelés és ilyesmi. Aki erre kíváncsi talál elég, sőt bőséges infót a neten. Meg ott a Portfolio Tudáscenter, tessék menni az ingyenes előadásokra, meg hallgatni az okosságokat a webináriumokon. De tényleg. A saját kis akcióimat természetesen nem fogom indokolatlanul hagyni, így persze más kárán (jelen esetben az enyémen) is lehet tanulni.

Házi Legyen Ön is milliomos a tőzsdén játékom első napját eleve rögtön egy fröccsel indítottam. Azzal ugyanis nem számoltam, hogy az 50.000 eurós demószámla kényelme után, az 1000 eurós költségvetésem felhasználása igencsak kemény és pontos számolgatást igényel, már ha fegyelmezett kereskedő akarok lenni és a tőkém 3 (jó, 2) százalékánál többet nem kockáztatok. Vagyis egy pozíción nem bukhatok(nék) többet húsz-harmincnál. Lázas kalkulációba kezdtem, aztán ahogy elvesztem a lotok és kontraktusok között, na akkor bontottam ki a bort. Végül is, már elmúlt dél. Eszembe jutott egy idétlen szóvicc, hogy vajon a LOT (100.000 egység) onnan kapta a nevét, hogy egyszer egy kereskedő azt mondta: Wow, that’s a lot of money?

Na mindegy is, a lényeg, hogy ezentúl sokkal, de sokkal megfontoltabbnak kell lennem... Ez aztán az erős oldalam :-) Még szerencse, hogy a platform, ahol eddig a játéküzleteimet is kötögettem, a Trading Sation II az elmúlt hónapokban igazán jó barátom lett, például azért, mert kiszámolja helyettem a pipköltséget és azt is, hogy mennyit kockáztatok. Persze ez utóbbit már csak akkor tolja az arcomba, ha pozícióba léptem, így azért marad egy kis számolgatás stopszintekkel, pipköltséggel ésatöbbi. De azért ez még nekem is megy. Egyelőre napos grafikonok alapján teszem meg tétjeimet, aminek viszont az a hátránya, hogy egy-egy pozíción viszonylag nagy mozgás van, így nehéz kis kockázatú stopszintet találni. Mégis igyekszem ilyen lehetőségeket keresni, mert day-tradernek még kicsi és buta vagyok. Emellett a nagyobb idősíkon folytatott kereskedés türelmet is igényel, ami az én genetikai állományomban szinte kimutathatatlan, így aztán személyiségfejlesztésre is remek dolog.

Hosszas megfontolás és átgondolás után (még meditáltam is) végül is délután úgy döntöttem, hogy első élő kereskedésem az egyik kedvenc devizapáromon ejtem meg. Új-Zéland egyébként is közel áll a szívemhez, fizetőeszközének az amerikai dollárhoz viszonyított tánca pedig számos játékdollárnyi profitot eredményezett már nekem. Most több jelet is találtam a grafikonom, ami miatt úgy éreztem, ideje igazából is venni belőle. Persze nem sokat, csak úgy kockázaton belül. Nagyjából. (Valamiféle technikai ellenállásszintbe ütköztem a blogfelületen, ezért most nem tudom idevarázsolni a grafikont, márpedig anélkül feleslegesnek érzem kifejteni a dolgot. De ahogy lehet, természetesen töredelmesen és részletesen bevallok mindent.)

Mivel nem napon belül kereskedek egyelőre, nem kell folyamatosan a gép előtt ülve monitoroznom a történéseket. Így aztán tovább éltem az életem, egészen kedd reggelig, amikor is félálomban rápillantva a számlámra sokkot kaptam. Ugyanis mit látok? Hát hogy a kiwidollár árfolyama sajnos egyáltalán nem arra mozog, amire én számítottam. Most tényleg bukóban fogom indítani ezt az egészet? Bár egész nap semmi jele nem volt a pozitív változásnak, este mégis abban a biztos tudatban merültem álomba, hogy az éjszaka folyamán a grafikonmanók szépen minden helyrehoznak. Nem így történt, hanem szépen aktiválódott a stop, így bye-bye pozíció. Persze nézőpont kérdése, mit jelent a helyrehozás, hiszen így legalább nem kell többet aggódnom emiatt. Erős kényszert éreztem, hogy - mint az egyszeri női sofőr, aki ütközés előtt elengedi a kormányt és a szeme elé kapja a kezét - lekapcsoljam a gépet és elmenjek inkább bringázni és felejteni, de ellenálltam. Elvégre az a kereskedő, aki nem bírja, ha veszít, inkább kertészkedjen. Ráadásul nem kockáztattam sokat.

Közben aktiválódott a vételi pozícióm az aranyon is, de erről szintén csak a grafikonom jelenlétében beszélek. Remélem hamarosan.

 
 
süti beállítások módosítása