Rosszul kezelem a kockázatkezelést

Mai mottóm Woody Allentől származik: „A pénz jobb, mint a szegénység, már csak anyagi szempontból is.”

Ez a gondolat például kifejezetten motivál arra, hogy profitot csináljak. Most egyébként is nagyon elgondolkoztam, ugyanis szépen állnak a pozícióim (ja, közben mégiscsak találtam egy vételi pontot az NZDUSD-n, egy újabb korrekciónál beszálltam a buliba), viszont úgy tűnik a fák és a grafikonok nem nőnek az égig, ugyanis egy csomó jel arra utal, hogy a dollár nem fog jelentőset gyengülni a közeljövőben (nyilván nem magamtól jöttem rá, de hát ezért van nekem Jerrym). Szóval ezek a pozíciók akár veszteségesbe is fordulhatnak, ami azért mégiscsak ciki lenne. Itt jön képbe újra a kockázatkezelés. Van kb. ötven lehetséges verzióm, felhúzhatom a stopokat, lezárhatom a pozikat, stb, stb, ne de mi a jó döntés? És egyáltalán, mi van, ha mégis tovább esik a dollár és szanaszét keresném magam? És ki ölte meg Laura Palmert?

Egyébként így néz ki most az NZDUSD grafikon:

nzdusd0613.JPG

Tudom, tudom, kezdek unalmas is lenni. Mindig csak az arany meg az újzélandi. De valahogy így kezdőként inkább próbálok kiismerni egy-egy konkrét devizapárt vagy terméket, ahelyett hogy össze-vissza próbálkoznék. Az NZDUSD-vel pedig már szinte karmikus kapcsolatban érzem magam. A sok hiábavaló próbálkozás ellenére, vagy talán épp az izgalmas kihívás miatt, egyszerűen megszerettem. Márpedig, ha megszeretek valamit, ahhoz a végletekig ragaszkodom. Igaz, ez mintha kissé ellentmondana annak, amit a múltkor írtam az izgágaságomról, de a kettős személyiségembe ez simán belefér.

Így aztán legújabb kedvencemmel, a momentum stratégiával gyakorlatilag ismeretlen terepre és grafikonokra merészkedem, hiszen nem várhatom el, hogy állandóan két instrumentumon alakuljon ki lehetőség. Fárasztó dolog ez a reménybeli day-trading, a grafikon/perc megtekintési sebességem soha nem látott fokozatra nőtt, ami nem biztos, hogy jó tesz eredendő bandzsaságomnak. Jó, igazából nem látszik, hiszen ez csak egy minimális szemtengelyferdülés, de mi lesz, ha ezentúl minden nap ennyi japán gyertya villog a retinámra?És ez még csak a kezdet...

Kitartok kezdeti ígéretem mellett, és nem fogok hosszas leírásba bonyolódni a momentum trade mikéntjéről (ráadásul tartok tőle nem is tudnám akadémiai szinten elővezetni). Persze elmondanám én szívesen, mi a lényeg, és szívesen beraknék ide egy jó kis grafikont, ahol prezentálok egy remek kereskedési lehetőséget, ám a fentebb vázolt armageddon, ami a profitomat fenyegeti, teljesen lefoglal, úgyhogy ez legközelebbre marad.

süti beállítások módosítása